FAQ

GENERELT

Hvordan får vi din nøgle:

1. Når vi modtager din ordre anviser vi det nærmeste sted med instruktioner på, hvor og hvordan du afleverer din nøgle.

Overlevering

Gæsten skal ringe til Homekey tel 5227 2228 – 30 min før ankomst til adressen. Vi ankommer på din adresse til det aftalte tidspunkt, tager imod dine gæster og overleverer nøglen personligt.

Inden overlevering af nøgler sikrer vi os, at den fremviste legitimation stemmer overens med navnet fra reservationen.

Vi venter på gæsten 30 min efter det oplyste tidspunkt af dig. Ankommer gæsten efter dette tidspunkt, tillader vi os at fakturere et tillæg på DKK 99 pr. efterfølgende time.

 

Praktisk info:

Husk at anføre dine gæsters kontaktoplysninger samt præcise ankomsttidspunkt under checkout.

Prisen for nøgleoverdragelsen gælder i tidsrummet mandag til fredag mellem kl. 9.00 – 16.00.

For nøgleoverdragelser uden for dette tidsrum samt helligdage skal du også huske at vælge Nøgle-service tillæg.

 

Vi overdrager ikke nøgler i tidsrummet mellem kl 23.00 – 07.00.

Har du flere efterfølgende bookinger anbefaler vi, at vi får opbevaret 2 sæt nøgler;
1 sæt til dine gæster
1 sæt til når vi skal lukke dine gæster ind.

Load More

Vores professionelle team sørger for at din lejlighed er klar til de næste gæster.

Bestillingen er af 75/120 minutters grundig rengøring med skift af sengetøj og støvsugning.

Vi sørger for, at din boligs soveværelser og fælles områder er rengjort inden hver gæsts ankomst. Dette omfatter skiftning af sengetøj samt rengøring af borde og hylder på badeværelset og i køkkenet.

Praktisk info:

Stil rent sengetøj og rene håndklæder samt sæbe og toiletpapir til rådighed inden gæstens ankomst.
Du skal have en støvsuger og rengøringsmidler stillet til vores rådighed.

Load More

Homekey medvært + vask

Med denne alt-i-en pakke sørger vi for alt det praktiske.

  • Koordineringen med din gæst.
  • Kalenderstyringen til os.
  • Opsætning og optimering af airbnb profil.
  • Rengøring plus.
  • Vask af sengetøj.
  • Nøgleservice.

Prisen er 17% af lejeindtægten for nye kunder + rengøringsgebyr.

Kontakt os for nærmere aftale.

Fordele:

  • Du kan overlade din Airbnb konto, mens du tager dig af vigtigere ting.
  • Vi hjælper dig med at få topreviews fra dine gæster.
  • Optimal indtjening på din Airbnb udlejning.
  • Vi sørger for kontakten med dine gæster. 
  • Kort sagt, vi tager os af alt det praktiske.

Som medvært kan vi hjælpe dig med hvad som helst

Vi har/er

  • Lokal viden om området (gode tips til restauranter og seværdigheder).
  • Velkendte med Airbnb (vi forstår gæsternes behov, og hvordan værterne får succes på Airbnb).
  • Tæt på akutte henvendelser (vi hjælper gæsterne, når de får brug for det).

Hvad gør vi helt konkret

Vi hjælper med at gøre boligen klar til gæster

  • Vi opretter et opslag for din bolig på Airbnb.
  • Vi kommunikerer med gæster via vores egen Airbnb-konto – svarer på eventuelle spørgsmål, de måtte have, og koordinerer ankomst og afrejse.
  • Vi håndterer reservationer for dig.
  • Vi byder gæster velkomne eller koordinerer personlig gæsteindtjekninger for dig.
  • Vi kan hjælpe med at håndtere gæsterelaterede problemer. Gæster kan komme til at låse sig selv ude, bruseren fungerer måske pludselig ikke, eller internettet bryder sammen. Vi kan træde til og hjælpe med uventede ting.
  • Vi kan lave omtaler af dine gæster og give feedback til dig.
  • Vi kan opdatere din kalender og dine priser for dig.
  • Vi kan hjælpe med at genopfylde din bolig med et par grundlæggende husholdningsartikler såsom håndklæder, toiletpapir og sæbe.
  • Vi laver rengøring af din bolig for dig. Gæsterne forventer et rent hjem, og de får muligheden for at vurdere renligheden for dit opslag efter udtjekning.
  • Vi kan koordinere reparationer for dig.

Load More

SIKKERHED OG BETINGELSER

Reservation

Din booking er først godkendt, når du har modtaget en bekræftelse med referencenummer per mail fra Homekey kundeservice. Dette referencenummer skal bruges, hvis du efterfølgende ønsker at kontakte os.

Hvis vi ikke har mulighed for at afhente eller overlevere dine nøgler på det valgte tidspunkt, sender vi dig en mail med ændringsforslag, som du efterfølgende skal bekræfte, før reservationen er godkendt.

Skulle din gæst blive forhindret i at modtage nøgler på det aftalte tidspunkt, skal du sende en e-mail til kontakt@homekey.dk hurtigst muligt eller ringe på 5227 2228.

Overlevering

Gæsten skal ringe til homekey tel 5227 2228 – 30 min før ankomst til adressen. Vi ankommer på din adresse til det aftalte tidspunkt, tager imod dine gæster og overleverer nøglen personligt.

Inden overlevering af nøgler, sikrer vi os at den fremviste legitimation stemmer overens med navnet fra reservationen.

Vi venter på gæsten 30 min efter det aftalte tidspunkt. Ankommer gæsten efter dette tidspunkt, tillader vi os at fakturere et tillæg på DKK 99 pr. efterfølgende time.

Vi kan i spidsbelastede perioder være nødsaget til at opbevare nøglen i en nærliggende cafe/butik og bruge denne til udlevering af nøgler.Butikkerne og caféerne er bemandet af personale der holder opsyn og sørger for at dine nøgler er opbevaret et sikkert sted i aflåste bokse. Nøglen får et unikt ID nummer og der er ikke påført værtens navn eller adresse på nøglen.

Betaling

Betaling sker ved reservation og kvittering for betaling fremsendes via mail fra Stripe. Betalingen sker på Stripe’s servere, og al kreditkortinformation er krypteret med 256-AES kryptering.
Alle vores opgivne priser er inklusiv moms.

Ansvar

Vi fralægger sig ethvert ansvar fra det øjeblik nøglen er overleveret. Vi kan ikke drages til ansvar for evt. skader, tyveri mm. som gæsten måtte forvolde. Vi kan ikke drages til ansvar for tab af nøgler. Du indvilger i ikke at holde os ansvarlig for evt. anliggender mellem dig og gæsten.

Aflysning og fortrydelse

Hvis jeres gæster skulle aflyse, eller I ikke har brug for vores services refunderer vi det fulde beløb, hvis I aflyser senest 3 dage før.
Hvis I aflyser mindre end 3 dage før, refunderes beløbet ikke.
Dette gælder både for bestillingen af nøgleoverlevering og rengøring.
Ved påbegyndelse af vores service giver du samtykke til, at fortrydelsesretten frafalder.

Reklamationer

Der skal reklameres senest 24 timer efter vores service er udført, som skal dokumenteres. Herefter bliver det vurderet om der kan ske ny levering eller refundering af beløbet.

Load More

SKAT

Skal jeg betale skat af mine lejeindtægt?

Det afhænger af flere faktorer:

Alle udlejere har et fradrag

  • Der er et fradrag på udlejning alt efter type af lejlighed. Det er netto beløbet, der skal indberettes i en specielt felt på selvangivelsen.
  • Det er således ikke alle udlejere, som har lejeindtægter, der overstiger fradraget, og her skal der så ikke indberrettes noget.
  • Vi anbefaler at du tjekker gældende skatteregler for din type udlejning på SKATs hjemmeside, hvor der er nogle gode eksempler.

Overstiger din lejeindtægt dit fradrag skal du indberette til SKAT

  • Alle udlejere har selv pligt til at indberette til SKAT – det er ikke noget vi gør, da vores kunder jo ikke er udlejerne, men gæsterne som vi hjælper med formidling.

Load More

Skal jeg have en forsikring?

Det er altid en god idé at have forsikringer på boligen.

Når du udlejer din bolig, har du lejeaftalen direkte med lejer, og skulle der mod al forventning ske en skade, er det godt at have taget sine forholdsregler.

Udover evt forsikringer anbefaler vi altid, at du tager et sikkerhedsdepositum af gæsten, der dækker evt. småskader, samt skriver i dine husorden at gæsten er ansvarlig og erstatningspligtig for evt. skader.

Den bedste forsikring er at sikre sig mod uventede hændelser

  • Hold altid din alm. forsikringer opdateret.
  • Tag et sikkerhedsdepositum der dækker evt. småskader.
  • Sørg for at der tydeligt står i din husorden, at gæsten er ansvarlig og erstatningspligtig. Gæsten godkender din husorden ved booking.
  • Fjern de ting, der har stor værdi (både økonomisk og affektion), når du gør boligen klar til udlejning.
  • Gå de vigtigste punkter igennem med dine gæster ved ankomsten, så de præcis ved, hvad de evt. skal passe på.
  • Gå altid lejligheden igennem ved afrejse og tjek at alt er som det skal være. Skulle der mod forventning være sket skader, så klar det over depositum eller aftal det videre forløb, inden I evt. involverer flere parter som eks. forsikringen.

Load More

PRAKTISK INFO

Det er en rigtig god idé at lave en velkomstmappe (en fysisk mappe, papirer i et chartek el lign.) med informationer som kan være både nødvendige og nyttige under opholdet. Du kan henvise til velkomstmappen ved check in

Hvad kan en velkomstmappe indeholde?

  • Dit telefonnummer, hvis der nu skulle ske noget uventet.
  • Måske et udsnit af et kort med lejligheden tegnet ind.
  • Beskrivelse af nemmeste vej til indre by (Rådhuspladsen, Tivoli).
  • Nærmeste off. transport (og måske hvordan det virker)
  • Nærmeste parkeringspladser og evt. hvordan man betaler P-licens.
  • Internet netværk og kode.
  • Evt. om sikkerhed (hvordan man bruger dørtlf. og hvem man må lukke ind).
  • Lidt om at vise hensyn til naboer. Evt. klokkeslæt på hvornår der skal være ro.
  • Hvordan evt. apparater virker i køkkenet, og om man må bruge af evt. ting i skabe.
  • Evt. guidelines til badeværelset (hvis bruseren virker på en bestemt måde, eller der skal luftes ud el. lign.)
  • Guidelines til andre tekniske apparater (eks. TV, DVD, vaskemaskine, strygejern el. lign.)
  • Reminder om rygereglerne i lejligheden/opgangen.
  • Hvor man afleverer skrald m.m.
  • Nærmeste bank, supermarked, bager og lign.
  • Evt. anbefaling af gode restauranter i nærområdet.
  • Nødnumre til politi, brandvæsen, ambulance.
  • Henvis til din husorden som er gældende.

Load More

 

  • Gør lejligheden klar til udlejning. Inden du modtager dine allerførste gæster anbefaler vi, at du går lejligheden igennem ud fra tanken om hvordan du selv gerne vil bo, når du rejser og bor i udlandet.
  • Fjern de mest personlige ting. Gæsterne ved godt at de booker en privatejet lejlighed, men det kan føles som om man trænger sig på, hvis lejligheden indeholder masser af personlige ting som eks. familiebilleder, private papirer, opslagstavle, børnetegninger, mapper osv. Jo mere neutral lejligheden er, jo bedre – og jo større udlejningspotentiale (tjek evt. om dine billeder på din omtale indeholder mange personlige ting og udskift dem evt. fra dit login). Det er helt fint at låse/lægge personlige ting væk i et værelse eller et skab. Og har du genstande med høj affektionsværdi eller personlig værdi, så læg dem væk, så der ikke sker noget – bare for en sikkerheds skyld.
  • Lav en velkomst-mappe eller liste. Det kan være en god idé at lave en mappe med dine kontaktinfo, telefonnumre til læge osv., samt et kort over nærmeste supermarked, apotek, bager, gode restauranter eller andet. Kan også være en guide til offentlig transport. Præcis som du gerne ville have det, hvis du ankom i en lejlighed i en by, du ikke kender. Og vi anbefaler at du laver en liste over de ting, du forventer gjort mht. rengøring. Så har gæsterne det hele samlet ét sted.
  • Sæt evt. tidsinterval på ankomst og afrejse. For at gøre udlejningen så nemt som muligt for dig kan det være en god idé at sætte nogle tidsintervaller på ankomst og afrejse, så du ikke partout skal indrette dig efter gæsterne. Eks. Ankomst ml. kl. x-x og afrejse senest kl. x med mindre andet er aftalt. Dette kan du skrive ind i dine lejebetingelser på dit login, samt sende til gæsterne, så du én gang for alle signalerer, at man eks. ikke kan tjekke ind sent om aftenen, hvis det eks. ikke passer dig.

Load More